fredag 30 mars 2012

Torsdag = kaffe och stillhet

Igår tog jag med mig mott morgonkaffe ner till båthuset. Där satt jag med mitt elexir, en VLT och ett gäng IKEA kakor och njöt av att finnas till. Det är fantastiskt när man lyckas med det där. Att verkligen njuta.  Att unna sig att känna sig här och nu. För det är inte lätt det där.

Logistiken och planerandet och passapå'andet gör att jag allt som oftast lever i framtiden. Jag blir rastlös om jag inte har något at förbereda. Det där att stanna upp och känna in ger jag mig inte utrymme att göra.  Måset bli bättre på det.

När J kom hem på kvällen åt vi pannkakor. Ljuvliga pannkakor till en synfoni av lilla R. sen begav vi oss ut på kvällpromenad. Herr O sprang med sin cykel och vi vuxna försökte prata ikapp. Lilla R satt i sin liggvagn och tog in omgivningarna.

Lilla R är verkligen här och nu. Borde ta en jurs hos honom tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar