måndag 5 mars 2012

Måndag = dagen efter dagen före

Det var intensivt igår. Farmor och farfar dök upp 45min för tidigt och vi hade precis ätit lunch och sprang runt i pyjamas. Sen var det fullt ös. Vi började med kalas för herr O.  Orange prinsesstårta och sjönsång. Och såklart presentöppnande.



Sen bar det av till irsta kyrka där lilla R skulle döpas. Laom tills det var dax att packa in oss i bilen vaknade lilla R och var nöjd med allt i livet. Så härligt! Vädret var underbart och akten gick strålande. Prästen råkade säga fel namn i välkomnandet, men vad sjutton... Lilla R var nöjd under hela tiden och tittade mest förstummat på de blänkande takkronorna.



Efter dopet åkte vi alla hem till oss för lite dopmiddag. Jag hade lagat mat och förberett sen onsdagen. Och jag hade lagat aldeles för mycket mat. När alla hade tagit var det mer än hälften kvar.  Lilla R vandrade från famn till famn av kärlek. Tryggare unge tror jag att man får leta efter.


Efter middagen öppnades det paket. Lilla R skämdes bort med fantastiska prensenter. Herr O deklarerade att han minsan var duktig på att öppna paket och hjälpte sin lillebror.



Jag fick hjälp att röja av pö om pö under dagen här hemma, vilket var tur för annars hade det nog tagit till i mitten i veckan innan jag fått ordning på allt. När kvällen nalkades och gästerna började bege sig märktes det på O att det varit en tuff dag. Han fick myror i benen. Kunde inte sitta still och blev mer och mer höljud. Efter ett kvälsbad och ölite saga somnade han snabbt i sin säng. Lilla R var mer knölig. Han blevb övertrött och skulle INTE sova. Men efte lite maraton amning och närhet somnade även han in för natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar