måndag 26 mars 2012

Måndag = är han hungrig?

Okej, samvetsfråga, är lilla R knölig för att han aldrig är mätt. Kan det vara så enkelt? Han tappar lite på viktkurvan men längden är som den ska. Han kräks sällan max två gånger per dag efter att han har ammat.

Nu ikväll fick han amma fullt, och efter en timme testade vi med gröt. Gick väll sådär, inte så att han ogillar det, utan det är det där med tekniken... Mer gröt utanför än innuti munnen. När vi försökt i en 5-10min gav vi upp. Jag spädde ut gröten med lite vatten (då blev det helt plötsligt välling!), ner med det i en flaska. Och japp, lilla R drog nästan allting. Så totalt fick han i sig en halv potion gröt... Sen var han glad och nöjd och härligt gurglig. Ner med pojken i badet och sen i säng. Nattningen tog väll en sisådär 5 min...

Är det nu så att han nästan alltid är lite hungrig? Är det så enkelt att det är det som är knaset...

Imorogn blir det potatis till smakis vid lunch för lilla R. Nu jäklans ska vi forsera på med mat här. Jag vill ha en mätt och nöjd liten. Och jag vet att liten vill var amätt och nöjd.

Vi får se hur långe den här teorin håller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar