lördag 3 mars 2012

Lördag = mellandag

Kalas igår och kalas imorgon. Idag blev det en mellan dag.

Herr O och pappa J byggde ihop det sista på rymdsationen under övervakning av lilla R.  Lilla R är med och styr och bli arg då han inte riktigt än har kommit på hur man gör när man kryper.

Jag började fixa med förberedelserna inför morgondagen. Jag har fixat potatissalladen, förberätt pastasalladen, tapenden och gjorde tiramisun. Jag tog en promenad med lilla R och lånade lite klappstolar från grannen. Så nu kan näsytan alla sitta och äta tillsammans  Efter lunch tog vi in bordet och se det fick plats två bord i brädd i vårt kök. Härligt!

Vädret har varit fantastiskt idag. Vi var ute på eftermiddagen. Herr O cyklade och grävde i leran. Han hjälpte även mig med att putsta fönstrena lite snabbt.  Lilla R följde med runt på tomten en stund men somnade snart på min axel. Sen sov han lugnt och skönt i vagnen ute i 1,5 timme.

Herr O pratar och tänker mycket nu. Han är för härlig. Det är mycket älskar...
  • Mamma, jag älskar flickor så här mycket [sträcker ut armarna så långt han kan]
  • Lilla R älskar sin storebror mamma.
  • Imorse busade han med vad han hade på sin frukost smörgås. Det var leverpastej i mina ögon. I herr O's ögon var det hallon och jordgúbbs yoguth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar