fredag 30 mars 2012

Fredag = familje bad

Fredagar är badhusdag. Så även idag. Efter att ha planerat dagens uppläg sedan tidig morgon begav vi oss iväg til badhuset 15.00. Då hade vi lite tid avsatt för lekpark innan det var dax att gå in.

Herr O är först ut i sitt minisim. Han är en liten baddare min O. Idag flöt han på rygg helt själv och dök från kanten. Modig måste jag säga. Det är så roligt att sitta och titta på. Pappa J är med O i vattnet och om jag ska var ariktigt ärlig vet jag inte vem som har roligast.

När O går upp pur poolen går R ner. Idag var det dax för riktiga dyk. Lilla R har ifs tränat lite ofrivilligt på detta hemma ibadkaret. Så för honom var dte nog skönt att  dyka under kontrollerade former. Lilla r är så härlig när han badar. Han skrattar mest hela tiden och pratar med allt och alla. Spratlar med benen för fult och försöker ta sig frammåt. Han är en riktig liten baddare.

Så nu är alla sådär härligt fredagsmosiga. Lilla R har precis somnat efter en halv potion med gröt (hälften med sked och hälften på flaska). Herr O går in i sovrummet nu för att läsa bok. Jag sippar på ett glas vin och pappa J kämpar med att hålla sig vaken.

En underbar fredag med andra ord.
Förövrigt har det varit alla väder här idag. Snö, strålande sol, hällregn och mulet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar