lördag 3 mars 2012

Lördag = dopklänningen

Är den inte vacker. Med spets knypplad av min farmor. Samtliga kusiner till mig och vi syskon är döpta i klänningen.  Herr O och Lilla R och syssling A är även döpta i klänningen. Farmor broderade in alla namnen när hon var i livet. Sen har jag förkst att hitta på damer som är duktiga på att brodera för att få pojkarnas na,mn inbroderade.  Farmor broderade Dennis och någon anna de två andra namnen. Farmor broderade hlet klart vackrast. Men då jag inte kan skicka klänningen till himlen får jag hitta en annan lösning.

Jag använde inget midje band till O när han döptes. Det tillhör nämligen en blå eller en rosa underklänning. Jag tycker att det räcker.

Det är härligt med lite familjetradition. Jag hoppas att klänningen får följa med länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar