lördag 31 mars 2012

Lördag = snö?!?

Natten var allt annat än god. Lilla R vaknade en gång var 45:e min och var missnöjd.  Inte  ycket sömn för mamman. Som tur var vaknade övrig familj vid 07 så jag fick gå och sova lite.

Dagens plan var att hämta badbyxor på dadet som blev kvarglömda igår. Nrä vi ändå var ute och for passade vi på att köa nya cykeldäck till J, ringklocka till O och bunkra upp med sånt vi behöver från Clas Olsson.

Lilla R var nöjd under hela escapaden.  Fram tills vi satte oss i bilen och skulle hem. Då drog symfoni ala R igång. Inte så konstigt kanske. Han var trött, men tokvägrade att somna. Då kan det bli så.

Väl hemma igen började vi bygga. O fick sin ringklocka monterad och jag fixade med grejs inne. Lilla R praktiserade "hålla-sig-vaken-så-länge-som-jag-kan" väldigt tappert. Mellan 12 och 19.30 lyckades han endast sova i 45 min... inte illa jobbat av honom, men desto mer jobb för oss vuxna.

Nu sover pojkarna gott i sina sängar och vi vuxna andas ut. Laddar batterierna, och tar nya tag imorgon.

Herr O leker stenkross med några aqvariestenar och rester av vad som en gång var en taffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar