måndag 5 mars 2012

Måndag = underbar dag

BVC idag då. Denna gång var det herr O's tur att stå i centrum. Fyraårskontroll. Sammanfattningsvis kan man s'äga att han ser, växer och fortfarande övar på huvuddfotingar. Hörseln fungerade bra så länge som han orkade koncentrera sig. Vilket var i ca 2min...

Herr O ville snabbt hem och leka med sina nya saker. Jag lyckades samla ihop alla presenter för det obligatoriska presentfotot. Sen bar det loss. Jag skulle bygg än det ena än det andra. Blixten mcQueen for so men spottspole över golven...

Lilla R hade enlång diskussion med sin nya brandbil. Jag vet inte riktigt vad de kom överense om. Lilla har idag dreglat ner ett antal bodys. Måste bli bättre på att använda de där dreggellapparna.  Sen lyckades han göra en bajsatack med bajs upp till nacken. Jag undrar om jag måste ta en fempoängskurs i blöjpåklädnad för att se till att bajset stannar i blöjan... hur svårt kan det vara liksom?

Jag lurade ut herr O på promenad med. Tyckte att det kunde vara läge att lämna tillbaka alla klappstolar vi fått låna av snälla grannar. Herrn var väll inte helt lättövertalad, men tillslut gick det. Vi hamnade tillslut i lekparken en stund. Modiga O provade vuxengungan. Snart så kan nog bebisgungan se sig besegrad.

När vi kom in var pappan hemma. Herr O beordrade ihopbyggnad av springcykel. Så så fick det bli. Testkörning kommer dock att ske en annan dag.

Och så var det gårdagens meny då. Kanske skulel nämna något om den så de som inte kunde komma i alla fall kan få laga maten vi åt. Japp, allt utom brödet var hemlagat.
  • Kallskuren fläskytterfile
  • Pastasallad mesd pesto, avokado och bladspenat
  • Potatissallad med soltorkade tomater, oliver och kapris
  • Tapenad med en tutch av vitlök
  • Tomat och mozarellasallad
  • En härlig brieost
  • Bröd och grissini
  • Citron tiramisu
  • Rulltårta, masarinner och chokladkex.

Och vad åt vi idag då?
Lunch = rester. Herr O fick korv med bröd och jag åt fläskfile med pastasallad, potatissallad och tapenad.
Middag =  fläskfile med pastasallad, potatissallad, bröd, mozzarellasallad och tapenad för samtliga med tänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar