tisdag 21 februari 2012

Tisdag = en bild....

... säger mer än tusen ord.


Vilket väder det har varit idag. Lyckades tillslut lura ut herr O i en hel timme. Men det var svårt. Inge roligt att vara ute.

Dagens mantra från O's sida har varit "Jag är trött på dig mamma. Det är roligare att leka med pappa..."  Det förstår väll jag med. igenterligen. Men ibland måste mamman tvätta, tömma diakmaskinen, vika kläder, damsuga upp kaksmulor, amma bebis, dricka kaffe... Tror att vi få se till att pappan i familjen får köra lite hushållssysslor så han inte blir allt för rolig. Annars har jag hunnit med en pannkakslunch, brödbak och bamsegypma.

Ja den där bamsgympa. Dte är ju meningen att vi föräldrar ska var amed. Jag tycker jag sköter det strålande trods att jag har en R hängandes på armen. Men vissa föräldrar... vad är det för fel liksom? Håll reda på ditt barn, lyssna på fröken.... engagera dig för tusan! Hade jag varit fröken hade jag gått bananas på vissa föräldar. 

1 kommentar: