tisdag 28 februari 2012

Måndag = utmanar ödet

Orkar inte med all sjuka längre. Vägrar! Så nu utmanas ödet med en tur till IKEA. En hel del som behöver inhandlas inför dopet. Bestick till 25 pers tillexempel. Dricka glas....

Men först BVC. Dax för lilla R's första sprutor. Herr O var med och tittade så allt gick rät till. Efter sticken fick lilla R en STOR kram av herr O. Herr O var dock litre upprörd över plåstren som lilla R fick. Finns det inga finare mamma? Jag passade även på att lämna blodprover, även denna procedur övervakades av herr O.

Herr O valde själv att vara i Småland. Underbart! Han fick leka av sig och jag fick powershoppa i fred. Lilla R satt i vagnen och tittade storögt. Som vanligt belev det mer shoppat än vad som var tänkt. Menmen, inget onödigt i alla fall. Glömde dock att köpa ljus. Hur man nu kan glömma det.

KampradKöttbullar till lunch, lite shopping på apoteket och sen bar det av hem igen.

Hemma på uppfarten stog grannen med barvagnen. Så det var bara att klä oss och bege oss ut i lekparken. Det blev dock bara en snabbis då grannpojkarna helst ville gå in igen. Så vi hängde på. Grannpojke O fyllde 3år så det blev tårtfika och lek. Vi mammor fick faktiskt sitta ner och prata i nästan i hel timme utan att barnen avbröt. Till och med småpojkarna sov.

Hem, laga middag med lilla R i sjalen, inta middag i omgångar, natta O, trösta R, natta O, trösta R, känna sig som en dåligmamma då jag inte kunde kvälsmysa med O för att R var ledsen, bumparumpa på R, titta in en sannbis till O och plötsligt så sov min stora kille.

Jag sover just nu med R i sovrum tre då pappa J hostar hela nätterna.  Så för att få någon typ av sömnliknande vila löste vi det så. O kommer in till mig vid 23 på kvällen och sover sen hela natten hos mig. Då det är en 120cm säng så stör vi varandra lagom mycket.

R äter var 2,5 timme...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar