söndag 26 februari 2012

Lördag = logistik på hög nivå

Födelsedagsfirardag för mormor.

Pratade med pappa J på morgonen. Lät fortfarande väldigt sjuk. Tog beslut om att passa på att handla hos mormor innan vi åkte hem. Enligt J ekade det i kylskåpen. Skönt att slippa tänka på att handla när man kom hem.

Mormor firades med god mat och härligt sälskap. Det blevv "bara" blodsband.  Herr O hade hjälpt till att baka tårtan och dekorerat den med chokladlinser. Mormor gjorde iordning kycklingen och jag fixade såsen.

J var inte kry nog att köra bil. Det fick bli tåg hem. Mjölktåg. Vi baxade på vagnen som var fylld av matvaror upp på tåget. Jag bokade en taxi med bilbarnstol till lille R och bilstol till herr O. Skämdes endel när jag fyllde upp taxin med vagn, matvaror och bagninbox vin. Killen som körde verkade dock ta det hela med ro. Lille R skrek nästan hela vägen hem.

Pappa J mår dåligt, riktigt dåligt. influensan har slagit ner hos honom och visade inga som helst tecken till att vilja flyta ut. Herr O är bekymrad. Något är väldigt fel när pappa inte ens vill äta tårta.

Jag lyckas natta båda bröderna på kvällen utan några större fadäser. Lille R somnade lagom till att det var dax att läsa bok för herr O. Och herr O somnade på två röda när boken var färdig läst. När pojkarna somnat började projekt letaredapåallafebernersättandetablettersomkanfinnasihuset. Jag lyckades hitta så pass många att jag inte behövde åka till apoteket  på söndagen. skönt!

Lille R har blivit rätt knölig. Jag skulle nästan vilja kalla det för kolikig. Detta i kombination med att han är i en fas där han enbart vill bli buren och vägrar att somna gör att mammans energi tar slut fort. Natten mot söndagen sov jag tre timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar