söndag 26 februari 2012

Fredag = I hamn

Fredag morgon. Herr O vaknadet och deklarerade att pappa ska sova i kojen med kartan. Sen kom han på att han var hungrig. Jag försökte mig på att organisera upp packningen. En del inhandlat hade det ju blivit, men inte massor. Det mesta fick plat si ryggsäcken. Vinet fick åka vagn. Efter frukost stog det morogngympa med Mumin och sedan bollhav på shemat.  Mormor köade för att köpa en sl-remsa. Detta visade sig vara ett smart drag inså g vi nrä vi väl var framme vid tunnelbanan. Det var en hel turistgrupp med ryssar som köade på pressbyrån för att köa sig en remsa. Vi packade vagnen full och promenerade upp till tunnelbanan. Mormor fick bära herr O som envisades med att påstå att han hade en sten i skon som inte gick att ta bort.

Inne i stan gjorde vi Åhlens. Jag fyndade vikingkängor till herr O och herr O dök ner i legopoolen. Alla har vi våra intressen- Efter att ha tankat på lille R så gick voi till pendeltåget och åkte hem till mormor. Då pappa J låg hemma sjuk så tänke jag förskona honom från oss övriga i familjen ännu ett dygn. I min värld skulle han vara frisk nog för att komma och hämta oss på lördagen.

Hos mormor gick tempot lite lagom långsamt. Herr O spelade dator och jag satt i soffan med R. Vi planerade mormors födelsedagmiddag, badade badkar, nattade och pratade om livets viktigheter. Och åt glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar