fredag 17 februari 2012

Fredag = vi håller oss borta

Pappa J mår mycket sämre idag än igår. Frossa, onti kroppen och snuvig. Influensan har gjort ett nedslag. För att han skulle få vila i fred idag så planerade jag för oss andra att hålla oss utanför huset.

Vi började med att åka in till stan klockan 10. Herr O vill till biblioteket och kyrkan. Sen ville han köra tåg på  polarn och pyret. Mamman ville fika.  Lilla R ville åka vagn. Alla fick sin vilja igenom. Jag lyckades även powershoppa på mq. Jag mutade herr O med en klubba och sprnag som en toka in och ut ur provhytten. Lyckades få med mig ett par jeans och en tröja. Mycket nöjd med att jag kan shoppa sama storlekar som innan graviditeten. Lunchen blev en chokladmuffins.

Eftermiddagsvila i bilen påvägen hem.

Vid 14.30 ut med pojkarna för lite lekparkslek. Vi var ute i två timmar. Sen frös jag om tårna. Herr O lekte länge och jätte bra med killarna som bor längre upp på gatan. Så himlans skoj att ha lekkamrater så nära. Snart kommer vi kunna börja skicka barnen mellan oss.

17.00 middag på bordet. Pappa J släpar sig ner, äter och går och sover igen. Pojkarna badas och sen nattas. Herr O sov klockan 19.05.

 Lilla R tempar igen... 39,6. Suck. Jag trodde ju att han var frisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar