onsdag 8 februari 2012

Onsdag = promenad och logoped


Så var det onsdag. Herr O gick upp jääätte tidigt enligt honom själv idag. Jag vet inte om jag tycker att 06.30 är jätte tidigt, menmen. Jag och lilla R stapplade upp då med. Jag hade lovat promenadgänget att det skulle bli fika hos oss idag efetr promenaden. Så huset behövde röjas och fika behövde förberedas. Som tur var var lilla R en nöjd kille så jag han att röja, duscha och äta frukost i lugn och ro.

Sen promenerades det och 7 glada föräldrar med barn kom på fika. Vilket härligt gäng det är! Förstå när alla dessa barn blir tonåringar tillsammans....

Vid 13 hämtade jag herr O på dagis och sen bar det av till logopeden för återbesök. Hon tyckte väll precis som vi att det inte hade hänt så mycket med herr O's benägenhet att hoppas över bokstäver och rationalisera bort k, t och f. Så nu ska vi tillbaka till henne för lite talövningar. Vi får se hur det går. Hon tyckte dock att de var bra att vi började redan nu. Så så får det bli.

När vi sen kom hem spenderade jag och O endel tid med att återskapa tågbanan. Han var lite bekymrad över att bebisarna hade plockat isär den.  Men efter lite pysslande hade vi byggt en jätte bra bana enligt herrO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar