lördag 18 februari 2012

Lördag = röj och snö

Herr O sov hela natten i sin säng. Men när han vaknade vaknade han med full kraft. Han var mycket upprörd över tat han inte vilket datum han skulle kryssa på på almenackan. Jag tyckte att dte kunde vänta tills klockan inte vafr mitt i natten längre, men se nej det gick inte. Så jag släpade mig upp ur sängen och in i O's rum. Pekade på datumet och O kryssar fel dag. Totalt kaos. Vilken toppenstart på dagen... Till saken hör att lilla R precis hade somnat om efter att nöjt ha legat och snackat med alla våra hus-spöken i en timme.  Lilla R vaknde såklart av datumtumulten. Herr O kom i alla fall in till oss och la sig i sängen. Jag frågade om han ville lyssna på en saga, men nej, klockan var ju  mitt i natten enligt honom så det gick minsan inte.

Sen kom det endel snö idag. Vi gick ut på efetrmiddagen jag herr O och lilla R. Pappa J fick stanna innne och kurera sig. Vi byggde snögubbe och snölyckta och skottade av altanen. Vi provade även att åka stjärtlapp ner för långa backen, men det gick sådär. Jag fick mest ont i rumpan.

 Lilla R slog till med över 39 graders feber i morse. Tillröckligt för att slå mamman ur balans. Nu påkvällen är han dock tillbaka på 38 strecket igen. Finns det hopp om en helt frisk familj inom en snar framtid kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar