onsdag 22 februari 2012

Onsdag = yr höna

Jag far runt som en yr höna här hemma och försöker packa till mig och bröderna bus. Vi åker till Helsingfors i eftermiddag för att besöka deras aqvarium. Mormor följer med som stötteperlare.  Att packa till oss tre är ett äventyr. Jag har redan hunnit fylla 60l väskan med saker. Sen sak jag komma ihåg kamera, plånbok, skor och barn.

Vad har man på sig på en färja nu för tiden. sist jag åkte färja var med min dåvarande gymnastikklubb och då sprang jag runt i träningsoverall. Funkar det nu med? Och på fötterna, vad ska jag ha på fötterna?

Herr O är förväntansfull. Han vill åka om "några minuter" helst. Hans väska är packad och nu väntar han bara på att pappa J ska komma och köra oss till tåget. Herr O's uppgift är även att kommihåg att vi ska ha lilla R med oss. "Vi får inte glömma R mamma!" Nejdå, jag ska komma ihåg honom med...

1 kommentar: