torsdag 7 februari 2008

Sov jag gott???

Jag tror att jag sov gott i natt. Jag vaknade inte när J's klocka ringde, och jag tror att jag bara var på toa en gång under natten. Det är roligt det där...

Idag har jag pluggat en del. Har dock mest hoppat mellan olika uppgifter så jag vet inte riktigt vad jag har gjort egentligen. Renskrivit föreläsningsanteckningar, gjort lite på en bas grupp, läst en uppsats och börjat på hemtentan.... Borde kanske ha fokuserat på en sak, men så blev det inte. Var uppe en sväng förbi jobb och fixade med mitt lånekort på bibloteket. Tanken var att jag skulle ha tittat på mitt schema för praktiken, men det var inte riktigt klart. Bökigt.

När jag skulle tanka bilen idag fick jag en total black out. Hur många oktan skulle det vara??? Det slutade med att jag fick ringa till J och fråga. Känns lite dumt om man tankar fel. Har ifs gjort det en gång tidigare, och bilen höll... men det verkar dumt att chansa. Med en fulltankad bil åkte vi sen till Enköping och tittade på ny bil. Vi hade med oss barnvagnen för att se om den fick plats och hur mycket plats det blev kvar. Den passade perfekt. Så nu ska J bara prata med chefen och sen ska bilen beställas. Tre månader skulle det ta innan den var färdigbyggd.

När vi ändå var i Enköping åkte vi förbi min bror som ligger inne på lassarettet. Hög feber och knepiga blodsocker gjorde att han fick åka ambulans för två dagar sedan. Idag hade de kommit fram till att han har en sepsis. Inte helt bra kanske. Så han fick inte åka hem idag häller, utan blir tvungen att ligga kvar i ett rum med tre snarkande gubbar.... tycker faktiskt lite synd om honom. Menmen, vad gör man inte för att bli frisk kanske.

Nu ikväll blev det middag på stan. Skönt att slippa laga mat.

Prick har haft en lugn dag idag. Lite kickar här och lite hicka där. Hoppas att h'n kommer att sova gott i natt bara, så jag får en sån där fantastisk natt i natt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar