onsdag 20 februari 2008

Doktorer?!

Jag kan bli riktigt irriterad på doktorer ibland. Vi tar det från början. Jag var och lämnade prover förra veckan och nu kom svaret på dem igår. Mitt TSH ligger för lågt vilket betyder att jag måste minska på mitt levaxin. BM ringde mig igår och berättade det för mig. Doktorn skulle då ringa upp under gårdagen för att bestämma hur mycket vi skulle minska. Ingen ringde... är ifs inte förvånad. Jag ringde min BM idag och bad henne påminna doktorn om att ringa till mig. Sagt och gjort... två timmar senare ringer doktorn. Det är dock uppenbart att hon inte har läst min journal innan hon lyfte luren, det bör påpekas att det inte är första gången denna doktor gör något sådant (jag byter läkare och VC i månadsskiftet!). Hon har ingen koll på min nuvarande dos, minns kanppt att jag är gravid och jag får återigen förklara hela min svängiga resa med prover och mediciner...
Jag tycker att det är pinsamt, hoppas hon skäms! Jag påpekade flera gånger under samtalet att det borde gå att läsa i min journal... doktorn är nog en riktig slöhög! Och detta är personer som man ska lita på, och lägga delar av ens hälsa i händerna på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar