tisdag 7 augusti 2007

Tidig morgon

Kom precis till jobbet. Här är det väldigt lugnt. Telefonen är tyst och läkarna har inte stigigt upp ännu. Ute skiner solen som om den nu har kommit på att det faktiskt är sommar. Härligt. Tog bilen hit idag. Ska hem till mamma och sedan vidare till Sthlm för att se på parkteatern. Mysigt. Det är en tradition som vi har haft i massor av år nu. Picknick och teater. En underbar kombination. Mamma frågade förvirrat igår vad jag kan äta för ostar. Pastöriserade sa jag, vilka är de då sa hon? Ja, och sen kom vi nog inte så mycket längre. Sambon ville inte följa med. Jag förstår honom. Mor min kan bli lite mycket, och behöver ju faktiskt ovanvåningen tapetseras osså.

Jag är ledig hela nästa vecka. Ska bli underbart. Vi funderade ett tag på om vi skulle ta oss ner till Skåne, och pappas hus. Men kom nog fram till att det kan vara rätt skönt att vara hemma med. Det behövs ju fixas en hel del. Och är det skönt väder kan jag ju lika gärna sitat på balkongen hemma och läsa böcker och dricka jos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar