lördag 18 augusti 2007

Läsa, och mysa

Skön dag idag. Solen skiner och jag sitter på balkongen och läser. Har köpt en gravid bok, även fast jag sa att jag skulle vänta till v 12. Men nej, det gick inte. Jag köpte "På smällen: Från A till bebis". Mycket rolig bok. Endel saker känner jag igen, men andra är jag helt oförstående till. Till exempel humörsvägningarna och det där med att man ska gråta för minsta lilla. Det håller jag inte på med. Var tvungen att kolla med sambon om han tyckte att jag på något sätt var lite lynnig till sättet. Han skakade på huvudet. Jag vet inte om han gjorde det bara för att jag skulle vara nöjd, eller för att det verkligen är sant. Men själv tycker jag att jag är väldigt stabil. Det var mycket värre när jag fick hypertyreois. Då var jag som en bergochdalbana. Grät och skrattade om vart annat.



Sambons pappa är här idag och hjälper till lite med hur vi ska lösa endel av alla probelm som kan uppstå när man bestämmer sig för att tapetsera om. Hur gör vi runt takfönstret? Taklister? Dra kabel? Öppna upp kattvinden? Vi kan göra detta till ett evighetsprojekt om vi vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar