fredag 10 augusti 2007

Lätt stött

Talade om för mina medtränare och gymnaster i förrgår att jag är gravid. Då jag ska plugga 100%, jobba 48% och vara gravid, inser jag att gymnastiken kommer att få stå åt sidan. Idag fick jag ett mail som huvudtränaren hade skickat ut där det stod att "Hon väntar barn och kommer därför att "dra ner" på gympan.". Då blev jag lite stött. Jag hade antagligen dragit ner på gympan även om jag inte var gravid, men det var ifs det som fick mig att inse att något fick stå i lä ett tag. Jag hade inte blivit lika irriterad om hon hade nämnt att jag även ska, jobba och plugga. Men nejnej... Jag är säkert bara en hormonstinn gravid kvinna just nu. Och är jag dte inte har jag all rätt att reagera. Så nu när det är sagt känns det bättre.

Annars mår jag ganska bra. Har varit rätt trött idag, men annars ok. Har försökt att fördjupa mig i försäkringarnas underbara värld. Jag blir inte mycket klokare ska jag ärkänna. Sen har jag tagit en fika med bästisen. Härligt. Nu är det sessutom helg. Jag ska vara ledig i en hel vecka, och sen ska jag jobba natt. Skönt. Och sen börjar skolan. dte är roligt när det händer saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar