fredag 1 april 2016

Fredag = Vilken dag!


Vilken dag det har varit idag. Strålande sol hela dagen. Och fredagsledig på det. Helt fantastiskt. Direkt efter frukost ställde jag mig och stekte pannkakor. För idag skulle vi göra en cykelutflykt. Eller, killarna skulle cykla och jag skulle springa bredvid.  Målet var skogen, och en backe. Killarna lekte i skogen medans jag körde backintervaller. När jag flåsat klart åt vi pannkakor på en sten i skogen. Pratade om björndjur och konstaterade att detta kan vi göra fler gånger. Lillebror cyklar ju inte själv än, så jag fick springa med "stödhandtaget" i handen för att han inte skulle ramla. Och jag tänkte i mitt stilla sinne att "All träning är bra träning" och "Nästa gång får det bli färre intervaller". Det var kämpigt på hemvägen.

På eftermiddagen har killarna varit ute och lekt. Storebror körde inlines med far sin och jag grävde rabatter. Lillebror lekte i skogen och gunglekparken. Dessa dagar, oplanerad, är guld värda. Glada barn, strålande sol och få jobba med kroppen. Jag älskar det.

Sol
cyklande barn
en jobbig backe
och fredags vin
Välkommen helgen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar