fredag 22 april 2016

Fredag = Dagens plan


Välkommen fredag.  Med sol, förväntan och tacos. Idag är plan enkel. Båda killarna ska ha kompisar över. Storebror ska dessutom ha natt gäst och han är galet pepp på det. Han och kompisen har planerat mat, film och vilken sten de ska leka på i skogen. Så himlans roligt ska det bli. Storebror vaknade dock 05 i morse och kunde inte somna om, och jag vet att kompisen är mer av en kvällsmänniska, men det blir nog toppen det här. 

Och så kommer lillebrors kompis med. Men han dyker upp nu på förmiddagen. Lillebror blev överlycklig när han hörde att det var kompislek här hemma imorgon på förmiddagen. Och jag blev glad jag med. För i min värld finns det inget roligare än ett hus fyllt med lekande barn som trivs med varandra. 

Men mamman då, vad ska jag hitta på. Jag fick ett medlande från Hortotgreen igår om att mina klätterväxter ska komma idag (jag bara älskar att alla deras leveranser alltid kommer på fredagar!). Så jag tänker få jord undernaglarna och bara njuta av att få fixa i trädgården. Jag trodde väl aldrig att jag skulle bli en trädgårdsmänniska av denna rang, menmen, om man visste allt om sig själv från början, skulle livet vara ganska trist att leva. 

Kompislek
Jord under naglarna
Och kanske ett glas vin
Välkommen Fredag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar