lördag 23 april 2016

Lördag = Arla morgonstund


Jag vaknade av mig själv 05:30. Precis samma tid som de senaste 10 dagarna. Jag tänkte, det är väl lika bra att ta sig an dagen. Äta frukost och sticka ut och springa det där långpasset som jag planerat för. Men när jag kommer ner och tittar ut ösregnar det. Och efter någon minut ändras det det snö. SNÖ!  Jag har lovat mig själv att inte leta undanflykter. Men jag springer inte i vilket väder som helst. nej tack på den. 

Så jag kokade en kopp te, som jag alltid gör, och funderade över saken. Kollade på SMHI, och konstaterade att imorgon ska det vara hyfsat väder. Så jag bestämde mig för att skjuta upp långpasset till imorgon istället. 

Men snö, på riktigt. Inte så att den ligger kvar på gräsmattan och bildar ett fluffigt lager. Men ändå. Jag tog min tekopp, tände en brasa i kakelugnen och bestämde mig för att träna på att bara vara.

Så här sitter jag nu
framför brasan
det har slutat att snöa
och regna
men vad gör det
jag springer imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar