lördag 2 april 2016

Lördag = Moln ute, sol i sinnet



'

Idag har vi fortsatt att jobba på utomhus. Mannen i mitt liv och lillebror åkte till byggvaruhuset och köpte plank som ska bli kanter till mina nygrävda rabatter. Jag  drog på mig mina fristad och gav  mig och grävde rabatter och rensade löv. Visst var vädret allt annat än ljuvligt, men när man väl kom ut så var det så skönt. Jag längtar just nu tills rabattkanten är på plats så jag kan fylla på med jord och planera alla växter jag har beställt.  Sen vill jag ha upp spaljéerna så snart som möjligt så jag kan ge klättrarna en kanonstart. Vad det blir för klättrare är ännu oklart. antagligen murgröna och klematis. Inbillar mig att det  kan bli fint tillsammans. 
Och en pyssel dag i trädgården är ju inte komplett utan lite powertools. Mannen gick lös på armeringsjärnen med vinkelslipen. Ska man göra rabattkanter, så ska man göra det ordentligt. 
Lillebror målade en helt fantastisk tavla på gatan. Eller som han sa själv "Mamma, du har fått post, men den ligger inte i brevlådan". Det är vårt hur, med mig i. Och så har han ritat dit en hiss. Bredvid huset står en vas. Vackert så det förslår.
På kvällen hittade jag bröderna i soffan. Storebror läste för lillebror. Ja vad säger man. Hjärtat svämmade över. 

Så moln på himlen
som täcker solen
Men det spelar ingen roll
för den strålade till tusen i mitt hjärta idag
Underbaraste ungarna





1 kommentar: