söndag 3 april 2016

Söndag = Velar kring Stockholm Halmarathon


Okej, jag sitter här och velar kring om jag ska anmäla mig till Stockholm Halvmarathon eller inte. Jag är i fysiskt sämre form nu än vad jag var för ett år sedan. Konditionen och musklerna har inte samma uthållighet. Men å andra sidan går halvmaran i början av september, om 5 månader, vilket ger mig lite tid för förberedelse ändå. Målet med loppet skulle vara, precis som förra året, att springa hela loppet utan att stanna och att ta mig i mål innan de drar snöret. Att slå förra årets tid känns avlägset, så det skulle inte att vara ett mål i sig. 

Jag ska ut och springa nu. Lufsa runt en mil i skogen och se hur det känns. Sen ska jag nog ta och bestämma mig. För viss känns det lite lockande ändå. Lite skräckblandad förtjusning sådär.  Sen blir jag lite nyfiken på mig själv. Hur långt kan jag gå den här sommaren?

Men som sagt
först lufsa i skogen
Och sen sen bestämma sig
Fast jag är nästan redan säker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar