fredag 8 april 2016

Fredag = God morgon morgonen...



Hej och hå vilken spännande natt det har varit. Lillebror vaknade mitt i natten och skällde ut mig för att han minsann inte fick se något kvällsprogram innan han somnade. Skällande övergick till att han blev otröstligt ledsen. In med lillebror i sängen, lunga trösta och komma överens om att "Vi fixar det när det blivit ljust ute.". Han somnar om. Jag går och lägger mig i hans säng. Han vaknar 20 min senare igen, ropar och samma vända igen.... och igen... jag somnar om i vår säng igen. I hopp om att få sova liiite sammanhängande, om ens med 3/4 av kroppen hängande utanför sängen.

Sen sätter han sig upp plösligt och säger , "Jag gå och lägger mig i min säng mamma" och jag jublar inom mig. Han hinner ner till vår fotända på sängen innan han lägger sig ner och somnar igen. Aja, jag fick i alla fall ha kudden i fred de sista timmarna på natten.

Nu vaknade han där inne, och det fösta jag hör är en trudelutt som låter som "Dinosauriiiiie, Dinosaurieeeeee ". Dax för en kram och lite morgonpepp alltså.

Så jag säger god morgon till morgonen
tar en stor kopp te
och en värmande kram
lillebror verkar inte ha nån aning om ad som hände i natt
Jag önskar att jag kunde säga det samma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar