tisdag 26 april 2016

Tisdag = Fantastiska vardagen


Vardagar. Ni vet de där dagarna mellan helgerna. De där dagarna då allt som oftast längtar till att det ska bli en annan dag, helst en helgdag.  Dagar med inrutade rutiner, ofta fyllda av stress och press och prestation. Jag har bestämt mig för att dem dagarna, vardagarna, ska bli minst lika härliga som helgdagarna. För att varför ska man lägga energi på att längta till andra dagar, när man liksom är nu. Hänger ni med?

Så jag har flyttat fokus. Från stress och press, till här och nu och närvaro. Och vet ni vad, det gör skillnad. Skillnad på hur jag väljer att se på här och nu. Jag tar mig tid att läsa böcker, spela spel, hjälpa till med läxor och prata om dagen med barnen. Jag ser till att jag får träna och tid till att bara vara. Jag ska erkänna att det inte sker av sig självt. Det händer för att jag planerar frö att det ska hända. Familjelogistik de luxe! 

Så i morgon är det onsdag
en vardag
och jag gillar det
jag gillar vardagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar