onsdag 6 april 2016

Onsdag = Kvällsmys


Ljusa eftermiddagar och kvällar gör att jag orkar lite mer.  Och jag märker det även på bröderna. De blir piggare och har energi fram tills dess att det är nattning.  Idag när storebror åkte iväg på träning passade jag och lillebror på att spela lite spel. Klassikern "Släpp fram mig!" från Alga åkte fram. Och tro det eller ej, jag vann! Två gånger! Inte illa. Efter spel blev det en låååång dusch för lillebror. Han och en kompis på förskolan hade nämligen roat sig med att hoppa i den djupaste och lerigaste vattenpölen i stan. Och de tittade neråt i pölen när de hoppade. Jomenvisst, de så ut som två tanter på SPA med lerinpackning i ansiktet....

Nu ligger lillebror och sover sött. storebror som just kom hem från innebandyn ligger i sin säng och läser ett kapitel ur "Kapten Kalsong".  Själv ligger jag i soffan och funderar på om jag ska köra ett snabbt pass med bålstabilitet, eller om jag ska krypa ner under täcket och sova. 

Sova 
känns 
väldigt 
lockande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar