torsdag 31 mars 2016

Torsdag = Drömmer mig tillbaka


Jag sitter här hemma och drömmer mig tillbaka till Stöten. En vecka som innehöll allt jag ville och lite till. Familjetid deluxe! Vädret var fantastiskt, stugan låg 10m från transportliften, killarna åkte som om de var födda för skidåkning och jag bara njöt. 

Drömmer tillbaka
för att uppskatta
det som var 
och det som är


Mellis efter skidskolan. Laddar för att åka tills liftarna stänger. 

Det är något visst med snö och klarblå himmel. Och att sedan få uppleea det med dem jag älskar mest.

Det var varmt i solen...

Precis innan i kastar oss ner för den där backen som är lite läskig. Som du fått för dig att du inte tycker om. 

Storebror. Underbara unge. Du och jag i Älvan. Och du som stoltheten själv när du inser att du visst kunde. 

After ski på altanen i strålande sol. Vi tog ut pistmaskinen och pysselböcker och satt ute och bra njöt.  

Ingen semester utan spel. 

Finaste lillebror. Eller som i kallade honom i backen "Radio Rasmus".

Ensamma i backen. Mormors störtlopp blev veckans favorit.  

Tråkigt med trestolslift. Men vad gör man inte för att få komma upp en bit i systemet. Liften tog 15min upp, och lillebror pratade hela vägen.  

Själva i backen. Igen.  Björnsvängen blev något av en favorit nummer tå.

Lillebror kunde gå uppe på skaren. Men vi andra sjönk i genom snön. Storebror kämpade skrattandes med att ta sig fram.  

Kvällsbok på loftet där pojkarna sov.

Utsikten från middagsbordet 

Afterski med spel. Och alla var med. 

Stugan sedd från transportliften

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar