söndag 6 mars 2016

Söndag = "Super Mario Kalas"


Så var en kalashelg förbi. Nu är storebror firad till tusen av vänner och släkt. Vi började lördagen med ett kompiskalas. Det bjöds på tacolunch, rulltårtebakelser och en himlans massa banor. Kalaset var mellan 11-13 och vi han precis klart med allt till klockan 13. Storebror var mycket nöjd med kalaset. Och jag var helt slut efteråt. Men det var det värt. 

Två timmar senare var det dax för släktkalaset. Joddå, det är lika bra att bränna av allt på samma dag tänkte jag. Mer om det en annan dag, för just idag är jag lite barnkalasbakis känner jag. 


Storebror steker köttfärsen. Jag var orolig för att det inte skulle räcka med 1kg köttfärs till 9 barn och två vuxna... Gissa vad vi åt till middag idag, och vad mannen i mitt liv får i matlådan imorgon? TACOS! 

Banorna 
"Lösgör pengarna" - jag har fäst pengar på ett snöre som var draget runt hela huset. Barnen fick dra pengarna utmed hela snöret för att få loss pengarna. 
"Mörker-världen" - de fick gå in två och två i helt mörklagt rum med en dålig ficklampa och leta pengar. 
"Stjärn-banan" Med hjälp av en kompis skulle de gå en bana som jag hade ritat upp på täckpapp på golvet. 
"Utomhus banan" - leta efter guldmynt utomhus på tid. 
"Spräng bomberna" - massor med ballonger fyllda med pusselbitar med ledtråden till var slutbossen fanns.
"Odödlighet" - bilda en stjärna av alla barnen. Detta var jätte krångligt för 7-8 åringarna. Det var lillebror som knäckte lösningen på hur dem skulle göra.
"Slutbossen" - en pinjata så klart. I form av en drake.  Och i varje barns påse låg såklart en liten Yoshi. Inget Super Mario kalas utan Yoshi!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar