söndag 13 december 2015

Söndag = Brunch pågång



Vi ska iväg till den stora staden idag på brunch, jag och mannen i mitt liv.  Vi ska träffar far, fars trolovade, bror och fru och möjligtvis syster, om hon inte hade dansföreställning vill säga. 

Men alltså brunch. Vad äter man då? Jag tänker frukost deluxe, och mer efterrätter. Kan det stämma? Jag är ju en galning i efterrätter, så jag önskar att jag har rätt. Bara det inte är julbord i den klassiska bemärkelsen så är jag nöjd. Det där med klassiskt julbord äter jag på julafton. Punkt. 

Annars så är dagen ganska oplanerad. Förutom de där tre timmarna i bil då som det tar tur och retur till stora staden. Jag hade en vision om att jag skulle springa innan frukost idag. Men jag struntade i den. Jag tog mig sovmorgon och go frukost istället. 

Nehe, jag kanske skulle ta och klä på mig. Jag vet inte och dersscode velourbyxor och urtvättat linne går hem på ett brunchställe. Vågar inte chansa...

Så brunchplaner
med förhoppningsvis massa efterrätter
inte iförd velour
tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar