onsdag 30 december 2015

Onsdag = Legobyggare


Att storebror är en hejjare på att bygga lego, det vet vi redan. Men att lillebror har redan bygger byggsatser för 6-15åringar är imponerande. Han fick Lego 60026 i julklapp, och jag tänkte att det där blir väl vi vuxna tvungna att bygga. Men tänk vad fel jag hade. Han har snart byggt klart hela byggsatsen själv. Med några små stödinsatser när han byggt spegelvänt. Han imponerar ständigt, lillebror.

Annars så lever vi fortfarande i något som kan liknas ett julklappskaos. Jag lyckades röja av så pass att jag kunde dammsuga av nedervåningen igår. Men sekunden efter det att jag ställt tillbaka dammsugaren, så var kaoset åter.  Det är bara att förlika sig med det. 

Lego kaos
med andra ord
vi vuxna använder tofflor
eller väljer att släpa våra fötter
inom det minerade området


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar