söndag 13 december 2015

Söndag = American Table


American Table, familjen, brunch, bröllop

Så har vi brunchat på American Table. Och även om det var julstämning i lokalen, så var det ingen julmat, vilket jag är mycket tacksam för. Far min hade slagit på stort och såg till att alla hade bubbel i glasen, för det skulle visst skålas, vilket jag helt förbisåg då jag var mer inställd på mat.

Men det blev en skål. För pappa och fästmön. För pappa och fästmön ska bli man och hustru.  Minsann. 

Man. Och. Hustru.

I Florida ska de gifta sig. Och det känns lite sisådär. Jag vill ju vara med och kasta risgryn och hålla tal för sjutton. Och gråta en skvätt vill jag med...

Så jag drack bubbel till lunch
och åt fantastisk eggs benidict
skålade för kärleken
Och nu funderar jag på om jag kanske måste åka till Florida i vår





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar