onsdag 16 december 2015

Onsdag = Jullovslängtan


Ni vet den där känslan som man hade när man var liten och längtade ihjäl sig till jullovet. Den har jag nu. Inte för att jag inte vill jobba, utan för att jag längtar efter kravlös familjetid. Att kunna låta killarna sova på morgonen, så länge de vill. Att kunna vara ute och springa när det är ljust, gå på bio tillsammans, pyssla och träffa Tomten.

För han kommer i år oxå. Det vet jag, för jag på IKEA igår och rekade åt honom. Och han sa att det var ok att jag hjälpte honom lite med klapparna. Så jag köpte en klapp som tog upp hela bagageutrymmet.

Just nu sitter lillebror i badkaret, med massor av skum. Storebror är på innebandyträning. Det vankas poolspel i helgen med finpublik. Han är så pepp på det storebror. Min egen plan för kvällen är enkel. Natta lillebror, och låta bli att somna innan honom. Om jag klarar av det så borde jag städa i ordning lite här hemma då jag får finbesök imorgon av ett gäng mammor som jag en gång i tiden fikade en faslig massa med. Åh vad jag längtar.

Så jullovslängtan
Tomte ärenden
och ett försök att hålla sig vaken
Kryddat med lite bubbelbad
Livet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar