fredag 11 december 2015

Fredag = Hemmadag


Fredag och hemmadag. Av någon outgrundlig anledning fick jag en massa energi på morgonkvisten och släpade fram josmaskinen. Jag var grymt sugen på grape/ingefära jos. Och det rä ju grymt gott att starta dagen med hemmagjord jos. 

Lillebror har gjort upp en plan för dagen. Vi ska julpyssla och fredagsbada. Och ja, varför inte. Det låter som en lagom avancerad plan tycker jag. Sen är det ju dax för det årliga luciatåget på förskolan i em. Det finns få saker som är så charmiga som 10st 4åringar som sjunger luciasånger  för glatta livet. 

Barnen ska till mormor i helgen. Hon kommer och hämtar direkt efter luciatåget. Mannen är på julfest ikväll. Och jag är helt solokvist.  Det tänkte jag fia med 5km på Björnön. På vägen hem därifrån tänkte jag svänga förbi ICA's charkdisk och shoppa något riktigt mumsigt till middag. 

Jos
julpyssel 
och ICA's charkdisk
Detta lovar gott för fredagskänslan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar