lördag 26 december 2015

Lördag = Vi har juldagar


Juldagarna. De skönaste dagarna på hela året.  De dagar som inträffar efter julafton. De dagar då vi inte har planerat något. Utan sprider ut ett julkaos i vårt hem, bestående av klappar, julgodis, filtar och böcker. Jag får lägga band på mig själv för att inte bli galen av kaoset. Men när jag väl förlikat mig med det, då är det som om själen får ro. 

Dessa dagar har vi fördrivit med att bygga lego, spela julklappsspel, måla och möblera om storebrors rum, promenerat i mörker med pannlampor, ätit julgodis på dumma tider och varit samlade hela lilla familjen. Och så har mannen i mitt liv byggt i ordning en ny dator till mig, då min gamla totalkraschade.  Av delar som vi hade hemma. det är återbruk det. 

Juldagar
de bästa dagarna på hela året
totalt kravlösa
fyllda med familjetid
<3

Gäddeholm


Kulbana




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar