torsdag 4 september 2014

Torsdag = Matkasse


Alltså, det här konceptet med att få en matkasse framkörd till dörren, fylld med mat och recept, vilken grej!  Först och främst så slipper jag planera (vilket jag ifs aldrig gör gällande mat...), jag slipper handla och jag slipper tänka. Det är bara att läsa receptet och hiva ut det som krävs ur kylen. Och visst kan recepten se krångliga ut, med massor av ingredienser, men det går snabbt och lätt att få ihop en klok måltid. 

Jag ska väl ärligt säga att jag var orolig för hur männen i mitt liv skulle reagera på nya recept och smaker. Jag var nämligen lite vågad och beställde orginalkassen, och inte barnkassen. Men samtliga rätter har gått hem. Risotto med skinka och ruccoladressing, gnocci med svampsås och kalvköttbullar i tomatsås med spagetti. Så roligt! Jag tror att matkassen är här för att stanna. 

1 kommentar:

  1. Tack! Va kul att du gillade tavelväggen:)
    Matkasse är allt en bra uppfinning!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera