måndag 29 september 2014

Måndag = Längtar tillbaka



Jag längtar tillbaka till i somras. Till den där fantastiska värmen. Till när man blev svettig av att bara sitta på stranden och vakta barnen som lekte i vattnet. När vätskersättning dracks för att  överleva dagen, inte träningspasset.

Och till ljuset. De där ljusa kvällarna som aldrig ville ta slut. När man satt på altanen och drack hemklokt iste i mängder och spelade spel med en skrattande herr O. 

Och att ha oceaner av familjetid. Planerat oplanerad.

Visst gillar jag hösten med. Men just idag, denna becksvarta morgon, när jag tagit på mig både fleecen och raggsockorna, saknar jag ljuset och värmen. 

3 kommentarer:

  1. Ja, men visst går det i vågor för mig också. Jag kan älska att kliva upp och ta på mys sockarna och fleecen och äta frukost. Men vissa dagar är det svårt att titta fram från under täcket och längtan efter sommarvärmen gör sig påmind!

    SvaraRadera
  2. Ja vem gör inte det....tur vi kan minnas den underbara sommaren. Kram Anette

    SvaraRadera