söndag 28 september 2014

Söndag = Underbar


Vilken dag vi har haft idag. Jag började med att springa milen. Under tiden mekatronikade männen i mitt liv. Det byggdes visst en motor. Efter lunch spelade vi Mario Carte, och jag vann. Och sen drog vi till skogs. Vi var nog ute en timme eller två och jagade kantareller och pinnar.  Båda killarna gick helt själva. inget tjat om att bära eller att det var jobbigt. 

Hem kom vi med tre fyllda korgar med trattisar. lätta att plocka, jobbiga att rensa. Vi han bara vända hemma innan jag och Herr o stack ut och cyklade en vända i skogen. Har man en skogscykel, så måste den rastas. 

Dagen avslutades med att jag för första gången i mitt liv tillagade marulk. Och det blev succé. Killarna åt som aldrig förr. 

Och efter lite legobygge kortspel och bok sover nu de två små.

En fantastisk dag på alla sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar