söndag 7 september 2014

Söndag = Djurparksbakis


Vi har varit lite djurparksbakis hela familjen idag. Det var en lång, rolig och intensiv dag igår, och den drog verkligen musten ur oss alla. Jag har varit så trött att jag blev yr. Lilla R sov middag innan lunch, 2,5 timme. Herr O fick titta film och mannen i mitt liv har vandrat i en dimma. Visst har vi fått en del gjort. Tvätten är tvättad, vi har varit på ica, vi han söndagsröjt och jag lyckades masa iväg mig på en 5km runda för första gången på två veckor. Men allt har liksom gått i slomotion. 

Imorgon åker mannen i mitt liv till utlandet, och jag står för fiolerna tills på onsdag. Jag är redan lite fundersam över hur jag ska få till det med simskolan på tisdag, men det löser sig nog på något mirakulöst sätt. Det brukar det göra. 

Men nu är det fortfarande söndag. Och det firar vi med obligatorisk söndagsbastu och balkonghäng. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar