söndag 14 september 2014

Söndag = Äppeltider


Vi har ju som sagt endast 5 äpplen på vårat äppelträd i år. Vilket ifs är mer än vad vi någonsin har haft. Hösten för mig är äpplen. De är så hårt sammankopplat att jag MÅSTE äppelfixa varje höst. I år åkte jag till En matsked grejer för att befria henne från några äpplen. För oj vad mycket äpplen hon hade på sina träd. Med mig hem fick jag två halvfulla kassar och en massa måbra feeling.

Så i morse blev det hempressad äppeljos till frukost. Jag lyxade till det och körde den igenom kaffefilter som ett sista steg innan servering. Josen blev helt ljuvligt god. Så har du ett äppelträd med en massa frukt som du inte vet var du ska göra av, så gör jos! Och frys in! 

Sen skalade jag även en hel del äpplen, klyftade dem och frös in. Sen är det bara att ta fram när man blir sugen på paj, kräm eller mos. 

Äpplen, så ljuvligt!



1 kommentar:

  1. Vad knasigt! Jag har aldrig tänkt på att man kan frysa in äpplen eller juice!!! Så smart. Då behöver man ju inte stå och göra mos av alltihop!
    Kram,
    Mittlifjennyaberg.blogspot.se

    SvaraRadera