måndag 1 september 2014

Måndag = Bokbussen


Måndag och bokbussen. Idag tog det lång tid för lilla R att hitta en bok som föll i smaken. Att slå "Herr Brum kör tåg" skulle visa sig svårt. Den boken har vi förövrigt läst varje kväll i två veckors tid. Han ÄLSKADE den. Men efter lite velade hit och dit hittade vi tillslut "Mamma Mu får ett sår". Vi får se om den blir en lika stor hit. 

Herr O som snöat in på Lasse Majas dektektivbyrå hittade "Zoomysteriet".  En bok som vi varken läst eller sett som film tidigare. Sen lånade han även en lättläst bok om ett monster.

Jag lånade ingen bok till mig själv. Jag kämpar på med den hög som jag har på sängbordet. Eller kämpar kanske är fel ord. Jag tittar mest på högen och konstaterar att jag inte orkar just nu. Orkar inte ge mig hän in i böckernas förtrollade värld. 

Tur att det finns barnböcker.

2 kommentarer:

  1. Låter mysigt med bokbuss! Och mamma mu, henne harvi ju glömt bort lite... Blir nog nästa lån!

    SvaraRadera
  2. Jag känner likadant. Det enda som blir läst här är barnböcker. Och så en och annan blogg då förstås.

    SvaraRadera