tisdag 9 september 2014

Tisdag = Den där tiden


När man ser på det krasst, så spenderar jag cirka 3 timmer vakentid med mina barn, om jag har tur, en vanlig vardag. En halvtimme på morgonen och 2,5 timme på kvällen. 

Och det ger mig lite ångest. 

Att jag inte får ge mer av min tid till mina barn. 

Såklart funderar jag över om det går att ändra. Om jag kanske skulle kunna gå ner i arbetstid. Om det skulle ge mer kvalitetstid. Men jag är inte säker att det skulle göra det. För det är just det, kvalitetstid. Inte kvantitet, utan kvalitet. 

Hur spenderar jag den faktiska tiden, som jag har till godo med barnen. Väljer jag att sitta på golvet och bygga legogubbar, eller väljer jag att vika tvätt. 

Det är en balansgång det där, och en ständig källa till grubbel. 
Och jag är nästan säker på att hur jag än gör, så kommer något alltid att gnaga. 

Men just nu satsar jag på kvalité.  För det är både jag och barnen värda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar