torsdag 22 januari 2015

Torsdag = Tillsammanstid


Det där med att hitta lugn tillsammanstid i veckorna är banne mig inte enkelt.  Eller enkelt och enkelt. Klart att det är enkelt. Men förutsättningarna är inte alltid optimala. 

Idag när jag rullade in på uppfarten var herr R och mannen i mitt liv ute och skottade. Herr R njöt av att få vara ute tillsammans med sin far. Han tog hand om snövallarna, samtidigt som han pratade och pratade och pratade. 

Inne  hjäktes jag och herr O åt med middagen. Han dukade och jag lagade. Vi satt och åt länge tillsmamans.Små pratade, skrattade och konstaterade att linserna var överkokta.  efter lite familjetvagning byggdes det pluss pluss. Alla var med. Jag hade sönder och killarna byggde. Pappan stoltserade med att bygga enn Pippi med långa flätor. Han har talang mannen min.

Och sen blev det dax för bok och godnatt. 
En perfekt kväll med massa av kvalitets tid tillsammans.
En glad familj
Å vad jag älskar kvällar som denna. 

(Jag rullade in på uppfarten 17.15 och pojkarna somnade i sina sängar 19.15. Två timmar av glädje och närvaro.)

1 kommentar:

  1. Alltid härligt få lite kvalitetstid med barnen! Både de och en själv mår ju så bra av sånt :) Underbart!

    Ja, jag var bland de första att gå hem igår. Kände vid 22-tiden att jag gärna ville hem och bädda ner mig, även om jag hade jättetrevligt och roligt på festen. Men man vill ju vara människa dagen efter med :)

    SvaraRadera