onsdag 14 januari 2015

Onsdag = Börjar förstå poängen



Jag vet, jag ligger typ flera år efter. var det inte år 2009 som spikmattan var årets julklapp. Jag fnös åt den då. Ligga på spikar, frivilligt. Det lät ju helt galet.

Nu, sisådär fem år senare har jag tänkt om. Kroppen och knoppen har blivit äldre och klokare. Efter att ha lånat en grannes ett tag, för att prova, köpte jag tillslut min egen. Tanken var att den där mattan skulle hjälpa mig att slappna av (genom smärta?!?!)  och få min lite knölande bröstrygg att sluta knöla.  Grannen lovprisade även mattan som bästa sömnmedlet, och vem vill inte ha det liksom.

Och jo, den funkar. På något underligt sätt hjälper den till att få mig avslappnad, och bröstryggens muskler är något lugnare. Men det där med att somna på den. Glöm det! Så smärtfritt är det inte...

Så typ minst fem år efter alla andra börjar jag förstå poängen
Men jag lär inte somna på den där mattan på ett par år
Det gör det faktiskt för ont för

4 kommentarer:

  1. Å jo men ja visst, det var ju spikmatta jag skulle testa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låna en av grannen, det verkar som ALLA människor har en typ... utom vi som är lite segstartade dårå.

      Radera
  2. Hi, hi, bättre sent än aldrig, eller hur:)
    Min hud är så extremt känslig så jag har fått nej på den från min läkare faktiskt..
    Men vet att den funkar för många:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt med känslig hud... jag tror att det mest är placebo, men det är ifs en effekt det med :) Du får hitta något annat med samma placebo effekt. En riktigt stickig ullfilt kanske.....

      Radera