måndag 5 januari 2015

Måndag = Glada julen slut


Idag åkte julen ut. Med buller och bång. Om några dagar börjar vårterminen för familjen, och då vill jag inte ha en massa måsten i form av att städa ut julen hängande över mig. Nej, vanliga vardagsmåsten räcker gott. 

Herr o ville INTE slänga ute granen. Men herr R bedyrade för herr O att det kommer en ny gran, nästa gång det blir jul, och tyckte därför att det kunde bli skoj att slänga ut den. Hur som så åkte granen. Och som sedan bör, så åt vi upp pepparkakshusen direkt efteråt. Så nu finns det inget juligt kvar alls. Lite vemodigt, men det blir ju jul igen, om bara 11mån.

Annars har dagen gått åt till att njuta av solen och åka skridskor. Mannen i mitt liv njöt av inom huset och höll servicekillen från Electrolux sällskap, då denna lagade diskmaskinen. En mycket viktig uppgift enligt mig. En vardag utan fungerande diskmaskin, är en något mer avancerad vardag.  En något mer utmanande sådan. Inte i min stil. 




3 kommentarer:

  1. Julen åkte ut även här idag, skönt! Nu går vi mot ljusare tider :-)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Låter som en rimlig uppdelning :) Kanske är det så att julen tar slut i morgon här hemma. Vi får väl se. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Min jul åkte för längesedan. Skönt! Men sen kommer jag ungefär till påsken och då toklängtar jag igen!
    Väldigt fin förklaring bröderna emellan iaf, att det kommer ju faktiskt en ny julgran nästa år :)

    SvaraRadera