lördag 3 januari 2015

Lördag = Vårkänslor


Snön har töat bort. i rabatten kan man ana att påskliljorna tränger sig upp ur jorden och ute är det 7 grader varmt ute. Det är inte utan att jag får vårkänslor. Det ger liksom mer energi. Mer ork.  Jag tog mig till och med ut och sprang i går. Eller sprang... lunkade är nog mer sanningsenligt. 

Men våren. Härliga våren. Tusan vad jag har längtat, och vad jag kommer att få längta. För jag vet ju hur det är. Både januari och februari ligger runt hörnet och lurar. Med väder som är allt annat än vårigt. 

Men det gör inget. För just nu rider jag på känslan av vår. 
Vi får se hur länge den sitter i. 

4 kommentarer:

  1. Längta är inte fel...Här har vi inte fått någon snö men absolut....jag är vårredo. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen snö?! Låter ljuvligt! Men då är det frågan, går du direkt från höst till vår? Eller finns det en "icke-vinter" därimellan?

      Radera
  2. Åh wow vad skönt!
    Hade den diskussionen även hos oss igår, att nu ska vi bara igenom januari och februari sen blir det vår, ljust och vi kan vara ute igen. Längtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och man slipper klä på barnen femtielva lager kläder när man ska ut. Åh vad jag vill ha vår och VÄRME. Men snart, precis som du säger. Om kanske 60 dagar sisådär....

      Radera