lördag 17 januari 2015

Lördag = En dag går så snabbt


Det blev en lång dag idag. En snabb lång dag. Tiden rusar när man har skoj heter det ju. Och visst är det så. Och sen känns det ju som om vi aldrig riktigt får spendera tid tillsammans färdigt jag och systra mi. 

Dagen började bra. Jag kom ihåg att packa bikinin och om man bortser från den cigarettstinkande konduktören på tåget, så gick resan in till Stockholm smärtfritt. Det var när jag väl var i staden som problemen började. Först hade jag ingen aning om vart jag skulle. Jag ringde syster och konsulterade. Hon gav mig en tydligt beskrivning på hur jag skulle ta mig till Ringvägen. Grön tunnelbanelinje till Skanstull. Och ja, jag tog rätt tåg, och gick av vid Gullmarsplan... varför, inte vet jag? En släng av förvirring. 

Tillslut kom jag rätt i alla fall. Och tur var väl det. Den där förvirringen var väll ett täcken på stress, och då är väll SPA en väldigt bra medicin. Efter en enorm frukost (tillsammans med en massa personal från Thai Airlains) så tog vi oss till SPAt. En rätt liten anläggning med två sorters bastu, en isdusch, en pool och en relax.  Vi körde på på en sparitual och vips så hade det gått 3,5 timme. 

Vi hade det bra jag och systra mi. Pratade ikapp. Planerade för när vi skulle SPAa nästa gång. Och bara umgicks och var närvarande. 

Vi avslutade dagen med att äta på Hurry Curry. 
Dagens magplask. 
Syster fick en caesarsallad, med två stora stekta lammkorvar i. 
Nja.... inte helt ok kanske. 
Men vad vet vi, kanske väldigt Indiskt. 





3 kommentarer:

  1. Ååå va skönt med SPA, det skulle man kanske lyxa till det med någon gång!

    Sv: Ja men testa att baka muffinsarna du med, de var väldigt enkla (och goda) att göra :)

    SvaraRadera
  2. Yey, nu kan jag kommentera! :D

    Låter som en härlig dag! Man borde nästan få en spa-dag varje månad tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jippi! tack för du uppmärksammade problemet... (typ sju år senare....)

      Radera