onsdag 7 januari 2015

Onsdag = Julklapp från hjärtat


Min mormor. Den finast människan som jag känner. Som jag vet. En kvinna som har upplevt mer än vad jag  någonsin kommer att få höra om. En människa som aldrig skulle ge upp på mänskligheten, och har en förmåga att inge ömsint pondus. Denna kvinna är, och kommer alltid att förbli min förebild. Att jag fick bära hennes bröllopsklänning, på mitt eget bröllop, gjorde mig stolt och lycklig. Och att hon var där och var delaktig, gör mig gråtmild av lycka. 

Men hur som helst. Vi fick en julklapp av henne på julafton, såklart. Något hon hade sett i en tidning och tyckte att en sådan, precis en sådan, behövde vårt hus. För att meningen betyder mer än orden. Jag förstår hur hon tänkte. Tror jag. Fast jag kan inte sätta ord på det.  

Hur som helst. Det fina i present är att
Hon såg den i en tidning
Tänkte på oss
Tog sig till butiken
Tänkte på oss
Köpte presenten
Tänkte på oss
Gav oss present
Av hela sitt hjärta

Och vet ni vad. Jag älskar den. Till saken hör att jag länge funderat på att köpa just detta grytunderlägg från Svenskt Tenn länge. Men inte tyckt att jag verkligen behöver ett. Jag har ju redan underlägg som fungerar. Och så får jag den i julklapp av min idol. Lyckan är total. 

Bless 
this house 
oh lord we 
pray make it 
safe by night
and dag

2 kommentarer:

  1. Så fint. Det är precis då "det är tanken som räknas" har sin innebörd. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen det! Jag vill ha få paket, men som är köpta till mig med eftertanke. De tycker jag är de finaste att få.

      Radera